OYUN TANITIMI: Sniper Elite 3: Africa İnceleme -- P: 10/6.8

Sniper Elite 3: Africa İnceleme -- P: 10/6.8

Unknown 00:25 | , , , , , , , , , , , , , , , , ,



Resmin boyutu 55% (500x273) düşürüldü. Resmi orjinal boyutunda (1100x600) görmek için buraya tıklayınız. Resmi yeni pencerede açmak için üzerine tıklayınız.
[Resim: czKfnKc.jpg]


Biri beni gözetliyor sanki! Herkese tekrar merhaba yeni bir oyun incelemesi ile karşınızdayım açıkçası bu sefer oyun hakkında uzun uzun yazacak pek bir şey yok bu yüzden uzun bir inceleme olmayacak bu arada oyunumuzun adı “Sniper Elite 3: Africa” birkaç başlık altında incelemeye çalıştım umarım sıkılmazsınız iyi okumalar.

Resmin boyutu 74% (500x282) düşürüldü. Resmi orjinal boyutunda (1920x1080) görmek için buraya tıklayınız. Resmi yeni pencerede açmak için üzerine tıklayınız.
[Resim: kbNQ0Cw.jpg]


“Dürbünü Verdim Dürbünü Verdim Eline”

Oyun yapımcıları 2. Dünya savaşı yıkık evler falan nereye kadar demiş olmalı ki bu sefer hikayede Afrika’dayız. Olay Afrika’da geçiyor yine “Forever Alone” yine bana hüsran yine bana hasret var kısaca yine tek başımıza orduları devireceğiz. Kuzey Afrika'da bir savaş meydanın da Karl Fairburne isimli bir karakter ile başlıyoruz oyuna elimizde sniper, sırtımızda makineli, belimizde tabancamızla uçsuz bucaksız çöllerde, sıcak günlerde, soğuk gecelerde Afrika’da koşturuyoruz. Görevimiz saldırı yapılan yere karşı savunup, bize verilen emirleri yerine getirmeye çalışıyoruz. Hatırladığım kadarıyla Almanlara karşı savaşıyoruz. Oyunun konusu bu kadar açıkçası pek fazla bir şey yok konuda ve hikayesinde eksi yönlerinden biri bu aslında.

Dürbününü parlatayım mı abi?

Başlıktan pekte anlaşılmadığı gibi oyunun grafiklerine değinmek istedim biraz. Açıkçası bence oyunun grafikleri kesinlikle yeni nesil oyunlara yakışmıyor çünkü bir önceki oyunundan grafik ve tasarım konusunda hiçbir değişiklik yok denecek durumda oyun şuan benim için.. Grafik garipliklerine gelince sniper ile vurduğumuzda adamların bacak ve kolları jöle kıvamındaki düşmanlar var. Bildiğiniz bacak Macar salamı gibi dalgalanıyor vurulunca bu kendinden soğutuyor resmen oyundan. Bunun dışında oyunda çevre düzenlemesi o kadar da kötü değil ağaçlardı, yanan ateşlerdi, kamp alanlarıydı bunlar güzel yapılmış. Silahlar ve ağır çekim efektleri de çok hoş ancak o mermi içine girdikten sonra yapılan sahneler biraz fazla mı abartılmış? Bana mı öyle geldi? Devam edecek olursam; oyunda açıkçası ahım şahım veya kendine bağlayıp heyecanla bekleten bir grafik özelliği yok yukarıda da dediğim gibi yeni çıkan oyunlara göre biraz geriden gelen bir oyun sanki. Benim grafikler konusunda düşüncelerim bunlar, diğer sitelerin inceleme puanları şöyle;
  • Eurogamer – 7/10
  • CVG – 7/10
  • Videogamer – 6/10
  • TheSixthAxis – 7/10
  • insidegames – 78/100
  • Strategy Informer – 8/10
  • Turuncu Levye – 7.5/10
  • Merlinin Kazanı – 83/100
Resmin boyutu 74% (500x282) düşürüldü. Resmi orjinal boyutunda (1920x1080) görmek için buraya tıklayınız. Resmi yeni pencerede açmak için üzerine tıklayınız.
[Resim: DBi2ibg.jpg]


Çöm Eğil Yürü Yat!
Oyunun oynayışına bakış atalım biraz dedim. Oyunun oynayışında pek bir zorluk yok kontroller kolay klasik sağ tık hedef al sol tık ÖLDÜR! Tarzında. Açıkçası hareketler kolay ve akıcı çünkü adamımız rahat hareket ediyor. Oyunun iyi yönlerinden biride bu ancak hikaye ve sinematikler insanı sıkıyor diyemem çünkü “Yok denecek kadar az!” Evet dediğim gibi oyun ara sahneler konusundan aşırı zayıf oyunu en çok eksilere gitmesinin bir sebebi bu. Bir başka sebebi ise görevlerin sinematiksiz ve aşırı uzun olması insanın gerçek canını sıkıyor ve inanın bana yoruyor. Harita büyük git git bitmiyor bu iyi bir şey oyun konusunda ancak görevler neden haritanın ters uçlarında olur anlamıyorum. Kısaca harita ve görevler şöyle “git git git çöm çöm çöm sürün sürün sürün adamı öldür haydii öbür uca aynen git” biraz uzun bir açıklama oldu ama olay bu yani ve arada izlenecek görsel zevk yaratan kısa filmleri de yok insanın iyice canı sıkılıyor. Oyundaki kahramanımız Karl yüzmeyi bilmiyor ve bu hiç iyi değil sniper dediğin suyun altından sessizce gider cırt diye öldürür ancak beyefendi yüzemediği için yine bize hüsran yüne bize hasret var yani. Oyundaki yapay zekaya gelirsek bir ordunun hepsi mi saf olur diyeceğimde hepsi öyle yan yana duran adamlarda sağdakini arkadan yaklaşıp öldürüyorum solundaki adam fark etmiyor aynştayn hepsi düşmanlarımızın buda insanda sıkılmaya sebep oluyor aşırı kolay oluyor. Sniper Elite 3’ün zorluk derecesinde en üst seviyesinde kaydetme özelliği eklememişler, evet yanlış okumadınız oyunu kaydetmiyor. Yani bölümün sonuna geldiniz herkesi sürünerek öldürdünüz zeki düşmanlarımız hiç fark etmedi ama son anda öldünüz o zaman bölümün en başından başlıyor ve baştan uğraşıyorsunuz hepsi için. Oyunda zorluk seviyesini kendiniz ayarlamanız için özellik koymuşlar ancak ben pek ısınamadım bu özelliğe bunu çözene kadar baya uğraşmıştım. Açıkçası ben oyunu en fazla yarım saat oynayıp kapatıyorum. Yani son sözler olarak oyun öyle beklentileri karşılayabilecek bir oyun değil ve yeni neslin çok gerisinde kalmış ve benim için öyle heyecanla oynanacak bir oyun değil. Oyunu senaryo için oynamayanlar ve ağır çekim vurulma sahnelerini sevenlere tavsiyemdir. Eğer ramazanda boş vaktiniz varsa oynamanızı tavsiye ederim. Umarız bir sonraki oyun çok daha iyi olur.

-- İyi Oyunlar İyi Forumlar ve İyi Eğlenceler—

Peki, Neden 6.8 Puan Verdim?

• Oyunda grafik eksikleri var.
• Görüntüler patlamalar tatmin etmiyor.
• Senaryo yok denilecek gibi bir şey
• Arada ki sinematikler çok az ve kısa
• Görevler hep zıt noktalarda çıkıyor.
• Görevler uzun ve sıkıcı.
• Yapay zeka yeterli değil. (Biraz hisleri kaçmış)
• En zorda oynarken Save etme özelliği yok.
• 2. Oyundan tek farkı harita denecek kadar az değişiklik yapmışlar
• Kısaca: Oyunu çıkarmak için çıkarmışlar gibi duruyor.
• Fazlaca abartılmış sahneler.
• Karakterimizin yüzmeyi bilmiyor.

0 yorum:

Yorum Gönder