OYUN TANITIMI: PES 2014 İnceleme

PES 2014 İnceleme

Unknown 02:53 | , , , , , , , , , , , , , , , , , ,



Birçok Türk genci gibi benim de çocukluğum PES oynayarak geçti. Gerek arkadaş ortamında gerekse de kendi başıma oynarken inanılmaz bir keyif veriyordu PES. Ancak ne olduysa PES 6’dan sonra gelen PES 2008 ile her şey değişti. Bu oyunla birlikte yeni nesle geçen seri ciddi bir düşüş yaşadı ve ben de dahil olmak üzere bir sürü oyuncusunu yavaş yavaş toparlanmaya başlayan FIFA’ya kaybetti.

Her ne kadar FIFA’ya geçmiş olsam da birkaç sene boyunca eski PES’i aradığımı itiraf etmeliyim. FIFA oynuyordum, ama her sene PES’in toparlanmasını bekledim. Demoları heyecanla indirip oynadım, fakat hiçbir zaman istediğime kavuşamadım. Bu döngü FIFA 11’e kadar sürdü. Sonrasında PES’i çok az arar oldum. FIFA sürekli gelişmeye devam ederken PES ise kabuk değiştiriyor, izleyeceği yolu bir türlü bulamıyordu. Geçtiğimiz iki oyunuyla yolunu belli eden PES bu seneki oyunuyla darbesini sonunda indirdi.


PES Sonunda Pusulasını Buldu

PES 2014’ün en büyük yeniliği daha önce çokça bahsedilen grafik motoru. PlayStation 3 ve Xbox 360 döneminde serinin en çok eleştirilen noktası animasyonlarıydı. Yeni grafik motoru Fox Engine sayesinde artık hem animasyonlar çok daha yumuşak, hem de grafikler seviye atlamış vaziyette. Eskiden oyuncular deyim yerindeyse kütük gibi hareket ederdi.. PES 2014’teyse animasyonlar neredeyse çağ atlamış. Bu değişim oynanışıysa hem iyi hem de kötü yönde etkilemiş.

PES 2014 önceki oyunlara göre oldukça değişim göstermiş. Bu değişikliklere teker teker değineyim. İlk gözüme çarpan detay depar tuşuna basmıyorken oyuncuların yürür konumda hareket etmesi oldu. Artık oyuncular ya hızlı koşuyor ya da çok yavaş bir şekilde yürüyor. İkisinin ortası yok. Yapımcıların neden böyle bir tercih yaptıklarına dair mantıklı bir açıklama bulamadım. Depar kısmı da değişikliğe uğrayan bir başka nokta. Eskiden depar atarken yön değiştirdiğinizde o yöne kademe kademe giderdiniz. Şimdi ise direkt olarak o yöne dönebiliyorsunuz. Bu sayede daha gerçekçi bir oynanış sağlanmış.

Paslar ve şutlar PES serisinin her zaman en sevdiğim yönlerinden olmuştur. Ancak PES 2014’te nedenini anladığım bir şekilde şutlar çok kötü yapılmış. Attığınız şutlar bazen gereksiz yere çok yavaş ve kaleye süzülerek gidiyor. Futbolla az çok ilgili birçok oyuncu şutlarının etkili olup olmayacağını vurduğu anda anlarlar. PES 2014’teyse bunu anlayamadığım çok zaman oldu. Bu kadar gelişme kaydetmiş bir oyunda şutların geriye gitmesi şaşırtıcı olmuş. Paslarsa eski tokluğunu korumayı başarmış. Eskisine göre pas atarken kendimi daha serbest hissettim. Fakat ara pasları çok farklı bir konu. Eski oyunlarda ara paslarının ne kadar etkili olduğunu hatırlarsınız. PES 2014’te ara pası atmak eskisine göre çok daha zar, ki bu durum bence yerinde olmuş. Ara pası atmayı manuel pas atmaya benzettim biraz. Pasınızın şiddetine ve yönüne göre bir işaret çıkıyor. O işaret atacağınız pasta size yardımcı olmak için konulmuş ve ilk zamanlarda yardımcı rolünü iyi oynuyor. Açıkçası ara paslarında en başta oldukça zorlandım, ancak oynadıkça daha da alışmaya başladım. Verdiği serbestlik ve önceki oyundaki abartı etkililiğin gitmesi adına olumlu bir hamle olmuş.

Farklı Olma Çabaları Devam Ediyor

Serbest vuruşlarda Konami bu sefer farklı bir yön izlemiş. Artık sağ analoğunuzla sağ-sol yapıyorsunuz. Sol analogsa yön ve falso belirtmeye yarıyor. Topun nereye gideceğiniyse çıkan işaretle anlayabiliyorsunuz. Bu sistem futbol oyunlarındaki yıllardır alıştığımız serbest vuruş sistemine sonunda bir yenilik getirmesi açısından güzel olmuş. Fakat sonraki oyunlarda bu sistemin devam edeceği konusunda bazı endişelerim var.

Son birkaç PES oyununda sürekli gelişmesini istediğim savunma sistemi yine istediğim kıvamda değil. FIFA’nın “Tactical Defending” savunma sistemine alıştıktan sonra PES’in savunma sistemi çok yavan geliyor. Savunma oyuncularının önemini olması gerektiği gibi hissedemiyorsunuz. Beklentilerim artık seneye kaldı.

Oyun çıkmadan önce Konami, yeni getirilen Heart (kalp) sisteminden çokça bahsetmişti. Bu özellik sayesinde oyuncuların moralinin taraftarların tezahüratlarına göre değişim geçireceğinin sözü verilmişti. Oynarken bu durumu tabii ki her zaman hissedemiyorsunuz, fakat Heart sisteminin oyunu etkilediği de bir gerçek. Taraftarlarıysa oldukça beğendim. Maç içerisindeki durumlara göre tezahürat yapıyorlar ve tepki gösteriyorlar, bunları da oldukça gürültülü yapıyorlar. Aut atışında rakip takıma ait tezahürat duymamız da güzel bir ayrıntı olmuş.


Resmin boyutu 21% (500x282) düşürüldü. Resmi orjinal boyutunda (630x355) görmek için buraya tıklayınız. Resmi yeni pencerede açmak için üzerine tıklayınız.
[Resim: pes-2014-3.jpg]


Yine PES, Yine Lisans Sorunu

Lisanlar PES serisinin en büyük sorunlarından biri olmaya devam ediyor. Ben bu duruma artık alıştığım için çok sorun etmiyorum. Fakat Almanya liginin hala yer almaması ve geçtiğimiz senenin Şampiyonlar Ligi finalisti Dortmund’un oyunda olmaması affedilecek gibi değil. Lisanssız da olsa bunların oyunda bulunmasını isterdim. Konami bunu yapmak yerine bazı Amerika kıtası liglerini ve Portekiz ligini eklemiş.

Türk oyuncular çoktan öğrenmiştir, ama ben yine de bir kez daha hatırlatmak istiyorum. PES 2014’te Türk takımı olarak sadece Galatasaray yer alıyor. Fenerbahçe, Beşiktaş ve Trabzonspor gibi takımlar maalesef oyunda yok.

Var Olanlar Ne Alemde?

Eski oyunlarda da yer alan ana lig ve efsane ol gibi modlar yerini olduğu gibi koruyor. Bu modlarda çok farklı bir yenilik görmedim, fakat ana ligdeki bir-iki şeyden bahsetmek istiyorum. Artık sadece kulüp değil ülke de yönetebiliyorsunuz. Football Manager ve FIFA’da yer alan bu özelliğin eklenmesi yerinde olmuş. Eksi olaraksa gün geçirmenin çok yavaş olduğunu söylemeliyim. Önünüze çok fazla menü çıkıyor ve bunlar hiç de hızlı değil.

PES serisinde her zaman iyi olan oyuncu tiplerinde bu sene bazı sorunlar var. Yeni grafik motoruna geçmelerinden olsa gerek bazı oyuncular gözüme çok kötü geldi. Oyuna ilk defa girerken favori oyuncum olarak Messi’yi seçtiğim için menüde karşıma sürekli o çıkıyor. Benim gözlerimde mi bir sorun var bilmiyorum ama Messi bana inanılmaz bir şekilde uzaylıyı andırdı.

Oyuncu yaratma kısmı yine alıştığımız PES kalitesinde. Bu seneki yeniliklerle birlikte artık oyuncunuzu bir estetisyen gibi yaratabiliyorsunuz. Halihazırda iyi olan bir şeyin üzerine yenilikler eklemeleri güzel olmuş.

Resmin boyutu 21% (500x281) düşürüldü. Resmi orjinal boyutunda (630x354) görmek için buraya tıklayınız. Resmi yeni pencerede açmak için üzerine tıklayınız.
[Resim: pes-2014-2_1.jpg]


Bu da mı Gol Değil?

Uzun yıllardan beri PES’in daha iyi olmasını bekledim, ama umduğumu bir türlü bulamamıştım. PES 2014 ise aradığım kıvama gelme konusunda önemli bir adım olmuş. Yeni grafik motoru sayesinde artık animasyonlar çok daha gerçekçi ve oynanış da daha bir PES’e uygun hale getirilmiş. Artık benim Konami’den isteğim serinin izleyeceği yolu değiştirmeyi bırakıp bu çizgide ilerlemeleri ve PES 2014’ün eksiklerini gidererek önümüzdeki sene daha da iyi bir yapımla karşımıza çıkmaları.

0 yorum:

Yorum Gönder