OYUN TANITIMI

Pes 2014

Pes 2014 incelemeleri

FİFA 2014

FİFA 2014 OYUN İNCELEMELERİ

Assassin's Creed

Assassin's Creed:Revelations oyun İncelemesi

Need for Speed: Rivals

Need for Speed: Rivals videolu oyun incelenmesi

Mass Effect 3

Your Mass Effect 3 videolu oyun incelemesi

Need for Speed: Rivals İnceleme

Unknown 02:48 | , , , , , , , , , , , , , , , , ,


Yarış oyunu denildi mi akla ilk gelen isim olan, inişli çıkışlı bir maziye sahip Need for Speed serisi tam gaz devam ediyor. Yakın zaman içerisinde filmiyle daha çok gündemde olan seri, Rivals ile adından söz ettirmeye çalıştı. Ancak gerek önceki Need for Speed oyunu Most Wanted’ın karışık eleştiriler alması; gerekse de oyunun, ekibin büyük bir kısmı yarış oyunu konusunda tecrübeli olsa da yeni bir stüdyo olan Ghost Games önderliğinde geliştirilmesi herkesin kafasında soru işaretleri bırakmıştı. Peki, kendini kanıtlama konusunda iddialı olan Ghost Games bu beklentileri nasıl bir cevap vermiş?





Need for Speed: Rivals’ın ana teması adından da anlaşılacağı üzere ‘rakipler’. Bir Need for Speed oyununda rakipler de haliyle yarışçılar ve polisler oluyor. Hikaye ise yarışçıların Redview County’yi kendilerine mesken seçmesiyle başlıyor. Biz de bu noktada hem yarışçı hem de polis olarak katılabiliyoruz. Oynanışa geçmeden önce az da olsa hikayeden bahsedeyim. Oyunda ilk Most Wanted’dakine benzer bir hikaye yok, fakat bölümlere ayrılan oyun sizi her bölümün başında hikaye kırıntılarıyla besliyor. Yarışçıysanız, yarışçıların o an neler hissettiklerini ve polise karşı olan tutku ile nefretlerini görebiliyor; polisseniz, halkın polislere karşı olan tutumunu ve yarışçıları alt etme isteklerini görebiliyorsunuz. Aslında hikaye oyunun ilk yarısında çok da bir şey ifade etmiyor. İlerleyen bölümlerdeyse hikayenin oynanışa ufak bir değişiklik getirmesi ve olayların büyümesiyle sizi bazen çok az da olsa gaza getirmeyi başarıyor.

“Önce Emniyet Kemerleri”

Hikaye bakımından vasatın altında olan Need for Speed: Rivals oynanıştaysa oldukça başarılı. Sürüş dinamikleri tahmin edileceği gibi arcade şeklinde hazırlanmış. Arabanın yol üzerindeki ağırlığını ve hız hissini sonuna kadar hissedebiliyorsunuz. Sürüş dinamiklerinin altından başarılı bir şekilde kalkan Ghost Games, oynanışa getirdiği yeniliklerle kendini farklı kılmayı da başarmış. Oyunumuz açık dünya ve arabaların canı bulunuyor. Arabanızın canı tükenecek olursa tamirciler vasıtasıyla arabanızı yenileyebiliyorsunuz. Ancak tamirci bulamaz ve arabanızın canı biterse yarışçılar için hiç de hoş şeyler olmuyor. Bu konuyu biraz daha açayım en iyisi.

Resmin boyutu 21% (500x281) düşürüldü. Resmi orjinal boyutunda (630x354) görmek için buraya tıklayınız. Resmi yeni pencerede açmak için üzerine tıklayınız.
[Resim: need-for-speed-rivals-inceleme-1.jpg]


Geliştirici ekip puan konusuna oldukça değişik bir şekilde yaklaşmış. yarışçı tarafındaysanız girdiğiniz yarışlardan ve hareketlerinizden puan kazanıyorsunuz. Puanınız belli bir noktadan sonra ikiyle-üçle ve daha da katlanarak çarpılmaya başlanıyor. Siz tam her şey ne kadar güzel derken peşinizdeki polislerin artması hiç de güzel şeylere yol açmıyor. Puanınızın katlanmaya başlamasıyla birlikte ‘heat’ adındaki polis seviyesi de artıyor. Bu da eğer polis peşinize düşecek olursa helikopterler, yol kapatmalar ve daha güçlü polisler sizi bekliyor demektir. Etrafta sık sık tamirci olmaması ve canınızın kolaylıkla azalması arabanızın parçalanmasına yol açabiliyor. Böyle bir şey olduğunda da puanınıza elveda diyebilirsiniz, çünkü hepsi sıfırlanıyor. Bu sistemi biraz Dark Souls’a benzettim. Oyun size ya risk alıp puanlarını katla ya da işini garantiye al ve azar azar kazan diyor. Yarış oyunları için değişik ve güzel bir sistem olmuş.

Polisler içinse ortam daha güvenli. Puanları katlama veya araba parçalanınca puanların sıfırlanması gibi dertleri yok kendilerinin. Peki “polisler nasıl para kazanıyor” diyecek olursanız da verecek cevabım “kazanmalarına ihtiyaçları yok ki” olurdu. Aslında ihtiyaçları var ama yarışçılara oranla daha az. Çünkü yarışçıların satın alabileceği arabaları var. Polislerse devletin malını kullandıkları için arabaları bedavadan kullanabiliyorlar. Ancak bu, hiç para harcamıyorlar demek de değil. Hem yarışçılarda hem de polislerde pursuit tech’ler bulunuyor. Pursuit tech’ler arabanıza eklenen teknolojik aletlerden ibaret. EMP, bayıltıcı mayın, şok dalgası gibi her iki tarafından da kullanabileceği pursuit tech’ler bulunurken; yarışçıların kullanabileceği turbo ve polislerin kullanabileceği yol kapatma, helikopter gibi eklentiler de bulunuyor. Pursuit tech’ler sayesinde yarışlar ve polis kovalamacaları daha heyecanlı geçiyor.

Resmin boyutu 21% (500x281) düşürüldü. Resmi orjinal boyutunda (630x354) görmek için buraya tıklayınız. Resmi yeni pencerede açmak için üzerine tıklayınız.
[Resim: need-for-speed-rivals-inceleme-2.jpg]


“Yalnız Bırakın Beni”

Her Need for Speed oyununda daha kapsamlı hale getirilen online özellikler Rivals’ta zirve noktasına ulaşmış. Oyuna girdiğiniz andan itibaren online dünya ile etkileşim içinde oluyorsunuz. Seçeneklerden oyunu tek kişilik moda alsanız bile online özellikleri hissedeceksiniz, çünkü oyunu durdurma diye bir şey yok. Niye online oynamak istemeyenlerin kısıtlanmasını engelleyecek bir özelliği koymamışlar anlayamadım? Acil durumlarda oyunu durdurmayı geçtim, haritayı açmak ve bir yeri işaretlemek için de start menüsünü açmak gerekiyor. Her seferinde arabayı durdurmak sinir bozucu olabiliyor.

Geliştiriciler bu sorunu giderebilmek için Most Wanted’daki EasyDrive seçeneğini eklemişler. kısayol tuşlarıyla etkileşime geçilen EasyDrive’dan yarış tekrarlama, en yakın saklanma ve tamirci yerini işaretleyebiliyorsunuz. Oyunu durdurma seçeneğinin olmayışı eksikliğini tam olarak kapatamasa da birazcık görmezden gelebiliyorsunuz.

Resmin boyutu 21% (500x281) düşürüldü. Resmi orjinal boyutunda (630x354) görmek için buraya tıklayınız. Resmi yeni pencerede açmak için üzerine tıklayınız.
[Resim: need-for-speed-rivals-inceleme-3.jpg]


Rakibi Alt Etmek için Ne Yapmak Gerekiyor?

Oyundaki modlar da Rivals konseptine uygun olarak tasarlanmış. Klasik yarışlar, polisten kaçma/yarışçı yakalama, zaman karşı yarış, hot pursuit (polisli yarış) gibi modlar yer alıyor. Bunlarla birlikte hikayede ilerlemek için bazı atamaları da yapmanız gerekiyor. Yeni bir bölüme geçtiğinizde oyun size üç ayrı şık sunuyor. Çoğunlukla birinde yarış, diğerinde çarpışma, sonuncusundaysa sürüş odaklı oluyor. Oyun stilinize hangisi daha çok uyuyorsa onu seçip hikayede daha hızlı ilerleyebiliyorsunuz. Bu atamalarda hem yarış yapmanız, hem de şu kadar kez polise çarp, pursuit tech kullan gibi challenge tarzı şeyler yapmanız isteniyor. Yapılması pek zor olmasa da bazen şehirde boş boş dolaşmanıza yol açtığı için atamalar sinir bozucu olabiliyor.

Underground’un özlemle alınan özelleştirme seçenekleri son NFS oyunlarındaki gibi tek tük bulunuyor. Araba firmalarıyla yaşanan anlaşmazlıktan dolayı olmadığını düşündüğümüz özelleştirmeler dış görünüşü etkilemese de arabanızın gücünü arttırıyor. Hız, hızlanma, güç, dayanıklılık ve kontrol gibi özelliklerinizi geliştirebiliyorsunuz. Bunların yanında boya, plaka gibi ufak tefek özellikleri değiştirme seçeneği de var.

Resmin boyutu 21% (500x281) düşürüldü. Resmi orjinal boyutunda (630x354) görmek için buraya tıklayınız. Resmi yeni pencerede açmak için üzerine tıklayınız.
[Resim: need-for-speed-rivals-inceleme-4_1.jpg]


“Bu Şehirde Bir Gariplik Var Ama”

Yazının başında da ufakça bahsettiğim üzere oyun Redview County’de geçiyor. Kırsal bir bölge olan Redview County tam anlamıyla bir yarış bölgesi. Hatta yarışların çeşitli ortamlarda geçmesi için gerçek dışı tasarlanmış. Oyunun dünyasında dört mevsimi birden yaşayabiliyorsunuz. İlkbahar bölgesi, yağmurluk bir orman, karlı dağlar ve hemen altında toz topraklı yollar… Kulağa olduğu kadar göze de saçma gelen bu durum en azından farklı yarış pistleri bakımından oldukça güzel olmuş.

Görsel anlamda Need for Speed serisinin en iyi oyunu olan Rivals bu neslin sınırlarını da zorluyor. Frostbite 3’ün gücünü arkasına alan oyun, grafik motorunun hakkını fazlasıyla vermiş. Etrafta uçuşan yapraklar ve tozlar gibi detaylar yeni nesli anımsatsa da teknik bakımdan oyunun eksiklikleri de yok değil. Arabayı son hız sürerken etrafta bazı arabaların kaybolması veya ortaya çıkması gibi durumlar can sıkıcı oluyor. Sesler de NFS serisine yakışacak şekilde hazırlanmış. Fakat müzikler için aynı şeyi söyleyemeyeceğim. Elbette sevenler olacaktır, ama müzikler benim kulağıma hitap edemedi.

Resmin boyutu 21% (500x281) düşürüldü. Resmi orjinal boyutunda (630x354) görmek için buraya tıklayınız. Resmi yeni pencerede açmak için üzerine tıklayınız.
[Resim: need-for-speed-rivals-inceleme-5.jpg]


Sonuç

Fazla beklentiye girmeden oynadığım Need for Speed: Rivals’tan mutlu ayrıldım. Belki Underground 2 ve ilk Most Wanted gibi yıllar sonra tekrar hatırlanacak bir Need for Speed oyunu değil, ancak bir sonraki oyunu umutla beklememizi sağlayacak kalitede. Drift atmaya, nitro basmaya olan açlığı gidermek için birebir.
Read More

half life inceleme

Unknown 02:47 | , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Half-Life...

Half Life'ı İlk Counter Strike Oyunuyla Tanıdım Bundan Yıllar Önce İlk Aldığım Bilgisayarımda Bir Tesadüf Sonucu Yüklediğim counter-strike Oyununun İçinde Keşvettim 

Ama Aradan Uzun Yıllar Geçti Ve Half-Life'ın Modası Geçti Üzerine birçok Oyun Yaptılar 

Oyunculuk Uzun Yıllar Boyunca Evrimleşmeye Devam Etsede Half-Life Bundan Etkilenmemiş Gibi Görünüyor

Valve Software'nin 4 Yılda Yazdığı Black Mesa Source Oyunu ile Black Mesa'nın karanlık Koridorlarına Sil Baştan Yeniden Yürümeye Başlayacağız..

Black Mesa Source İlk Yapıldığında Steam Tarafından Başarısız Olarak Nitelendirilmiş Ve Birçok Oyun Grubundan Geçer Not Aldı Ama Daha Sonraları Oyunculara Yaşattığı Eskiye Dönüş Havası Black Mesa Source'ı Tepe Sıralara Fırlattı..

Black Mesa Source'da Half-Life 2 nin Source Motoru'nun Geliştirilmiş üst Versiyonu Kullanıldı Source Motorunun İlk Versiyonu Bazı Sistemlerde Sorunsuz Çalışsada 2. Versiyonu Daha Düşük Sistemli Bilgisayarlarda Sorunlar Yaşatabiliyor Çünkü Ayrı Olarak High Dynamic Range Ve Bloom Efektlerini Source Motoruna Ayrıyeten Eklemişler Bunlarda Diğer Motora Göre Daha Fazla Ram Yemesine Neden Oluyor

Source Motoru'nun 2. Versiyonu Şu Oyunlarda Da Kullanıldı.

Left 4 Dead 2 
Vampire: The Masquerade - Bloodlines
Portal 1-2
Team Fortress 2 gibi..

Half-Life İle Haritalar Aynı Ama bazı Kısayollar Eklenmiş (Örn Havalandırma Boşlukları merdiven Yerleri) Buda Oyuna Ayrı Bir Hava Katmış Ayrıca Oyunda Çevredeki Nesneler İle Etkileşime Girme Olayıda Çok Detaylı Olmuş

Tanıtım Videosu





Eskileri Son Teknoloji İle Görmek İsterseniz Half-Life 1'i Oynayın Sonra Bunu Oynayın
Read More

Aion Online oyun incelemesi

Unknown 02:45 | , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Türü: MMORPG
Ücret:Ücretsiz/İtem Satış
Özellik:PvP&PvE
Kategori : MMORPG
Offical Site: link
Yapımcı Firma:NCsoft
Yayıncı Firma:Gameforge
Dil / Bölge:TR, EN,GLOBAL, US
Durum: Final


OYUN POSTERİ


Resmin boyutu 2% (500x375) düşürüldü. Resmi orjinal boyutunda (510x382) görmek için buraya tıklayınız. Resmi yeni pencerede açmak için üzerine tıklayınız.
[Resim: Aion__Elyos_Race_by_Joppiz(2).jpg]

İNCELEME VİDEOSU




OYUN TANITIMI




NCSoft tarafından 2009 yaz ayında Beta olarak oyuncuların karşısına çıkan Aion grafikleri ve oyun içindeki bir çok yenilikleri ile ses getirmeyi başarmış ve bir çok MMORPG oyuncusu tarafından beğenilerek oynanmaya başlanmıştır.

Oyun oynamanız için ücret ödenemiz gerekiyor aylık ücret olarak 30 ytl ye yakın fiyatlar ödüyorsunuz farklı satış sitelerinde 25 ile 30 ytl arasında time card lar bulabilirsiniz.

Oyuna başlarken en çok göze batan unsur karakter yaratma panelinin mükemmel olması en ufak detaya varana kadar karakterinizi kendiniz yapıyorsunuz yani oyun içinde birbirlerine benzeyen yüz ifadeleri veya saç tipleri pek fazla göremiyorsunuz eğer dikkatli çalışırsanız kendinizi bile yapabilirsiniz.

Oyunda Elyos ve Amodian ırkları var bölgeler ayrı Abyss bölgelerine girildiğinde iki ırk birbiri ile savaş durumunda oluyorlar, Elyoslar insan ırkına benziyor ve haritaları daha canlı renklere sahip iken Asmodianlar Biraz daha kötü tarafı anımsatan uzun sat ve penceli ellere sahipler haritaları karanlık ortamlara bataklık bölgelerine daha çok benziyor.

Oyunu rahat oynayabilmeniz için çok iyi bir bilgisayarınız olması gerekiyor oldukça yüksek sistem gereksinimine sahip bir oyun grafikleri çok yoğun ve gerçekten takdir edilmeyi hakediyor.

Aion oynarken en çok zevk alacağınız bir kısımda kanat la uçabiliyor olmanız tabi bir çok alanda bu sayede uçarak havadada pvp yapabiliyorsunuz. kanatları almanız için 10 lvl e ulaştığınızda bir görev yapmanız gerekiyor kısa süren bu görevi gerçekleştirdiğinizde kanatlara sahip olabiliyorsunuz yalnız uçarken dikkat etmeniz gereken bir nokta kanatlarınız belli bir süre açık kalıyor şayet havada iken süre biter ve kanatlarınız kapanırsa düştüğünüzde ölürsünüz.

4 ana 2 şerde alt sıbıf class lar olmak üzere 8 class bulunmakta İsterseniz yüksek damage alan bir Sorcerer olabilirsiniz veya Doğa elementlerini kullanan ve bu elementlerin Summonlarına hakim olan ve bunlarla savaşabileceğiniz bir spiritmaster veya chanter açarak hek sağlam bir tank aynı zamanda healer olabilirsiniz.

Oldukça zengin bir armor ve silah çeşitlerine sahip oyun da setinizin her parçasını oyun içindeki terzilerden farklı renklere boyatabilirsiniz. itemler kestiğiniz yaratıklardan düşebiliyor aynı zamanda nesneleri toplayarak crafting ile kendiniz de iteminizi yapabiliyorsunuz.

Terzicilik Aşçılık Craft gibi meslek sahibi olabilir bu meslek konusunda uzmanlaşabilirsiniz bunun içinde görev yapmanız gerekiyor.

Oyun PVP ve PvE unsurlarını bünyesinde çok iyi barındırmakta. Lvl atlamak özellikle görevler ile oldukça kolaya indirgenmiş görevler çok eğlenceli ve hiç sıkılmadan devam edebiliyorsunuz, görevleri yaparken bir dikkat etmeniz gerekende bazı görevler o kadar ustaca hazırlnmışki 10 tane item getir den ziyade biraz daha kafa kullanmanızı sağlayan hileli görevler var görev penceresini açtığınızda 2 tane görev dizini var bir tanesi normal görevler bir taneside camptain listesindeki item alabileceğiniz görev dizinleri.

Aion Online genel olarak oldukça artılara sahip tavsiye edebileceğimiz oyunlar arasında...
Read More

Shaiya Efsane

Unknown 02:44 | , , , , , , , , , , , , , , , , ,


[Resim: logo.png]

Merhaba Shaiya tutkunları ,

1 Yılı aşkın süredir online olan Shaiya Efsane ile sizleri de tanıştırmak isteriz.

Shaiya Efsane sitesi : http://tr.shaiyaefsane.com/
Facebook Sayfamız :https://www.facebook.com/efsaneshaiya

Oyun ile ilgili merak ettiğiniz herşeyi Shaiya Efsane Rehberi'nde bulabilirsiniz
Rehber Linki : http://forum.shaiyaefsane.com/index.php?topic=1241.0

SHAİYA EFSANE TANITIM VİDEOSU :

http://www.youtube.com/watch?v=K9jk3b0JaoI

OYUN İÇİ GÖRÜNTÜLER :

Resmin boyutu 22% (500x283) düşürüldü. Resmi orjinal boyutunda (640x361) görmek için buraya tıklayınız. Resmi yeni pencerede açmak için üzerine tıklayınız.
[Resim: Shaiya0001.JPG]


[Resim: Shaiya0367.JPG]

Resmin boyutu 64% (500x283) düşürüldü. Resmi orjinal boyutunda (1360x768) görmek için buraya tıklayınız. Resmi yeni pencerede açmak için üzerine tıklayınız.
[Resim: Shaiya0361.JPG]


Resmin boyutu 22% (500x283) düşürüldü. Resmi orjinal boyutunda (640x361) görmek için buraya tıklayınız. Resmi yeni pencerede açmak için üzerine tıklayınız.
[Resim: Shaiya0086.JPG]
Read More

Killzone: Shadow Fall İnceleme

Unknown 02:43 | , , , , , , , , , , , , , , , , ,




Resmin boyutu 74% (500x282) düşürüldü. Resmi orjinal boyutunda (1920x1080) görmek için buraya tıklayınız. Resmi yeni pencerede açmak için üzerine tıklayınız.
[Resim: DosXPgP.jpg]


Platform: PS4
Çıkış tarihi: 29 Kasım 2013
Tür: Aksiyon
Yayıncı: SCEE
Geliştirici: Guerrilla


Kendi dünyalarının yıkımından kaçtıktan üç asır sonra Helghast sığınmacıları, Vekta gezegenindeki insan kuzenleriyle bir arada yaşamaktaydılar. Toplumları büyük bir duvar bölmüş, akla gelmez bir başarı mümkün olmuştu, yine de savaşların üzerinden asırlar geçse de bıraktıkları yaralar öyle kolay kolay unutulmayacaktı...


Shadow Marshal Lucas Kellan olarak, insan kardeşlerinizi savunmaya and içtiniz lakin gizemli ve ölümcül dişi Helghast askeri Echo ile yüz yüze geldiğinizde bu kadim çekişmenin ve de kendinizin yeni yüzünü keşfedeceksiniz.



Resmin boyutu 74% (500x264) düşürüldü. Resmi orjinal boyutunda (1917x1012) görmek için buraya tıklayınız. Resmi yeni pencerede açmak için üzerine tıklayınız.
[Resim: 0rHk88P.jpg]


“Yeni nesil geliyor, yeni nesil!” diye bizleri gaza getiren firmaları sizin nezdinizde kınamak istiyorum. Yani yeni nesil dediğimiz şey sadece donanım veya alt yapısı geliştirilmiş sosyalleşme özellikleri midir? Yoksa firmalar işi başlangıç aşamasında buna mı çevirmek istiyorlar?



Resmin boyutu 61% (500x282) düşürüldü. Resmi orjinal boyutunda (1280x720) görmek için buraya tıklayınız. Resmi yeni pencerede açmak için üzerine tıklayınız.
[Resim: CfZ4jP2.jpg]


Sevgili ZamundaTorrent sakinleri, elimizde öyle bir oyun var ki kendisine zaman zaman tekme tokat girişmek, zaman zaman ise alıp sevmek istedim. Öncelikle şunu söyleyeyim, Killzone 2’den beri seriye çıkan tüm oyunları fazla fazla oynadım. Killzone serisini severim. Gerek evreniyle olsun, gerek şahane grafikleriyle olsun, gerek de multiplayer’ı ile olsun, kalbimde her zaman bir yeri olmuştur. Killzone: Shadow Fall’un PlayStation 4’ün çıkış oyunu olacağını öğrendiğimde de yüzümde gülücükler açmıştı. Fakat bu yeni nesil Killzone, beni öyle bir noktaya getirdi ki seriyle olan geçmişimi unuttum.



Resmin boyutu 61% (500x282) düşürüldü. Resmi orjinal boyutunda (1280x720) görmek için buraya tıklayınız. Resmi yeni pencerede açmak için üzerine tıklayınız.
[Resim: Mjkz7Wi.jpg]


“Yeni Helghan’a Hoş Geldiniz”

Hikayemiz üçüncü oyunun çok sonrasında geçiyor. Ezeli düşmanlar barış arayışına girmiş. Vektalılar, Helghast’lara gezegenlerinde bir yer açmışlar. İki ulus biir arada barış içerisinde yaşamaya çalışıyor. Ancak bu iki ulusu birbirinden ayıran “The Wall” diye tabir ettiğimiz bir set tam ortaya dikilmiş. Setin öteki tarafında kalan Helghast’lar da “Yeni Helghan” isminde bir yerleşim yeri kurmaya başlamışlar. Bizim hikayemiz de Yeni Helghan’dan Vekta’ya sözde huzur içinde tahliye edilecek Vektalılardan Michael Kellan ve oğlu Lucas’ı görmemiz ile başlıyor.


Resmin boyutu 86% (500x282) düşürüldü. Resmi orjinal boyutunda (3456x1944) görmek için buraya tıklayınız. Resmi yeni pencerede açmak için üzerine tıklayınız.
[Resim: v5Hm9hT.jpg]


Bu tahliye esnasında işler çığrından çıkıyor ve burada patlak veren olaylar Vektalılar ile Helghast’ların barış sürecini zedelemeye başlıyor.


Bizim oyun boyunca kontrol ettiğimiz karakter Lucas. Kendisi bildiğiniz düz asker. Ara sıra mantıklı kararlar alıyor, ara sıra saçmalıyor, ara sıra da karar bile alamıyor. Oyun boyunca kendisiyle zerre empati kurmayacağınız için karakterin üzerinde durmuyorum. Aslında neredeyse hiçbir karakterin üzerinde durmak istemiyorum. Çünkü hepsi birbirinden klişe ve kötü çizilmiş karakterler. Olayların gelişimini, karakterlerin davranışlarını bir kilometre öteden tahmin edebiliyorsunuz.


Peki karakterler böyle olur da, hikaye yerinde durur mu?



Resmin boyutu 74% (500x282) düşürüldü. Resmi orjinal boyutunda (1920x1080) görmek için buraya tıklayınız. Resmi yeni pencerede açmak için üzerine tıklayınız.
[Resim: VzyPhU1.jpg]


Hikaye de karakterler kadar klişe ve tahmin edilebilir. İşin kötü tarafı, hikayeyi eleştirmemizin asıl sebebi tahmin edilebilir olması değil. Kötü işlenmiş olması. Hikayenin sunumu oldukça başarısız. Buna yüzeysel karakterler de eklenince ortaya karışık, ne idüğü belirsiz bir durum çıkmış. Bazen o kadar çok oyundan kopuyorsunuz ki “ben şimdi burada ne yapıyordum ya” derken kendinizi bulabilirsiniz.


Altyapısı oldukça iyi kurgulanmış bir evrene sahip olan Killzone, nasıl oluyor da her seferinde daha kötü bir hikaye ile karşımıza çıkıyor, doğrusu aklım almıyor. Yani evrenini yaratmışsın, atmosfer süper, geçmiş şahane, alt metinler hazır, ancak iş bunların üzerine hikaye yazmaya gelince, hem yazamıyorsun, hem anlatamıyorsun. Gerçekten bravo Guerilla Games!



Resmin boyutu 61% (500x282) düşürüldü. Resmi orjinal boyutunda (1280x720) görmek için buraya tıklayınız. Resmi yeni pencerede açmak için üzerine tıklayınız.
[Resim: CfZ4jP2.jpg]


Killzone Shadow Fall'ın aldığı ilk inceleme notlarına aşağıdan göz atabilirsiniz.


ZamundaTorrent 7/9
IGN 8/10
GameSpot 7/10
Polygon 5/10
Eurogamer 7/10
OPM 8/10
Joystiq 3.5/5
Gamereactor 8/10
Destructoid 9/10
GamesRadar 4/5
GameTrailers 8.8/10
OPM 8/10
Rev3Games 3/5
VentureBeat 67/100
PSNation 9.5/10
Toronto Sun 3.5/5



Read More